Online E-Katalog Tasarmınızı Hemen Yaptırın, Rakiplerinizi Kıskandırın!
katalog
Anasayfa / Dijital Tasarım / E-Bülten Tasarımı

E-Bülten Tasarımı

E-bülten; e-ticaret sitelerinin, markların, firmaların ürün ve hizmetlerini tanıttıkları e-posta gönderimleridir. Markalar sistemlerine kayıtlı müşteri kitleleri için hazırladıkları bilgileri e-bülten aracılığı ile iletirler. Diğer adı Mailing’tir. Her türlü sektörün kullanabileceği toplu mail sistemidir. Herhangi bir sınır ve kısıtlama yoktur. Genelde mail sistemi ile ürün özellikleri, ürün fiyat değişiminin mevcut müşteri kitlesine bildirilmesi için kullanılır. E-Bülten tasarımı mail düzenlemelerine uygun şekilde yapılır. Sisteme kayıtlı mailler müşteri izinleri ile kayıt altına alınır. Mailing ile mevcut ve potansiyel kitle iletişimi hızlı şekilde gerçekleştirilir. Hızlı ve kolay bilgi aktarımı ve tanıtım sağlanmış olur. Bu sistemi kullanmak isteyenlerin web sitelerine sistemi kurdurmaları gerekmektedir.

E-bülten tasarımı nasıl yapılır?

E-bülten tasarımı için öncelikli ihtiyaç; izinli veri tabanına sahip olmaktır. İzinsiz gönderilen e-postalar rahatsız edici olabilmektedir. Bu konuya olumsuz dönüş alınmaması, müşteri kaybı yaşamamak için özellikle dikkat edilmelidir. Mailing için doğru mail aracı seçilmelidir.

E-bülten yönetim yazılımlarından yararlanılmalıdır. Bu yazılımlar birçok katkı sağlamaktadır. Üye ve grupların yönetimini; üye ekleme çıkartma üyeleri görüntülemeyi sağlar. Bülten yönetimini; bülten içeriğini yönetebilmeyi sağlar. Bülten şablonları ile tekli gönderim ya da liste şeklinde gönderim seçeneklerine ulaşmanızı sağlar. Sistem yönetimiyle; sistem ayarlarınızın yapılmasını, kullanım zamanlarınızın ayarlanmasını, güvenliğinizi sağlar. Yönetim yazılımlarına ek tercihe bağlı yazılım modelleri de e-bülten tasarımı yapımı için fayda sağlar.

E-Bülten Tasarımı Olmazsa Olmazları

E-Bülten tasarımı için kesinlikle olması gereken unsurlar:

  • ⇒ Kullanıcı ilgisini çekebilecek, mail içeriğini yansıtabilecek başlık seçilmelidir.
  • ⇒ Okuyucuyu harekete geçirecek, motivasyonu sağlayacak şekilde tasarlanmalıdır.
  • ⇒ Karmaşık olmayan, anlaşılır, basit ve açık formatta olmalıdır.
  • ⇒ Kesinlikle mobil cihazlar ile uyumlu olmalıdır. Telefonlar, tabletler ile de uyumlu olmalıdır.
  • ⇒ Tekrarlayan alıcılar bulunmalı ve temizlenmelidir.
  • ⇒ E-Bülten üyeliğinden ayrılabilme özelliği olmalıdır. Tamamen izin ile e-bülten kayıtlarının yapıldığı belirtilmelidir. İstek dahilinde ayrılabilme güveni verilebilmelidir.
  • ⇒ Müşteri ilgi alanlarına göre sistem kategorileri oluşturulmalıdır.
  • ⇒ Gereksiz kodlar ile doldurulmamalıdır.
  • ⇒ Spam olabilme durumlarına yol açmaması için yazılımsal olarak doğru kodlamalar ile hazırlanmalıdır.

Doğru E-Bülten Tasarımı

Doğru işlemler ile tasarlanmayan e-bültenler, faydadan çok olumsuz yansımalar getirmektedir. Müşteri kaybına kadar gidebilecek olumsuzluklara yol açabilmektedir. Doğru E-bülten tasarımı ile spam kutusuna düşme ihtimalleri ortadan kaldırılır. Spam kutusuna düşen mailler alıcılarına ulaşmayacağı için zaman kayıplarına ve ekonomik kayıplara neden olmaktadır. Doğru mailing tasarımı için:

  • ⇒ Kaliteli ve doğru hazırlanmış mailler hazırlanmalıdır.
  • ⇒ Gönderi etkileşimleri düzenli olarak takip edilmelidir. Raporlamalar yapılmalıdır. İçeriklerin pazarlama ve satış üzerindeki etkisi belirlenmelidir.
  • ⇒ Müşteri iletişimini olumsuz etkileyebilecek içeriklerden kaçınılmalıdır.
  • ⇒ Müşterilerin kendilerini ayrıcalıklı hissetmeleri sağlanmalıdır.
  • ⇒ Gönderi sıklığı doğru ayarlanmalıdır. Rahatsız edici sıklıkta gönderim yapılmamalıdır.
  • ⇒ Dijital pazarlama uzmanları ile çalışılmalıdır.

E-Bülten Tasarımı Faydaları

Toplu mail sistemi, müşteri kitlesine ulaşabilmenin en kolay, en ekonomik ve en etkili yoludur. İnternet üzerinden aktif tanıtım ve pazarlama çalışmaları yapma imkanı sağlar. Diğer reklam ve tanıtım yöntemlerine nazaran kullanıcılar üzerinde daha büyük etkileri vardır. Yalnız satış yapmayı değil, müşteriler ve markalar arasındaki haberleşme, etkinlikler hakkında bilgilendirme, müşteri marka iletişimini canlı tutma gibi işlevlere de sahiptir. Hedef ve mevcut müşteri kitlelerinin ilgi alanlarının ölçülmesi açısından oldukça önemlidir. Gönderilen mailler ile içerikte en çok tıklanma oranları, üyelikten ayrılmaya oranları, maillerin açılma oranları ölçülebilmektedir. Bu durum da müşterilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını belirlemekte e-bülten tasarımı büyük fayda sağlamaktadır.

E-Bülten Tasarım Hizmetleri ve E-Bülten Üyeliği

E-bülten tasarım hizmetleri, profesyonel anlamda hazırlanan içeriklerle doğru tanıtım ve reklama hızlıca ulaşılabilmeyi ve e-bülten üyeliği olan müşterilerin uzun süre firma ve markaların toplu mail sisteminde kalmalarını sağlamaktadır. Bu hizmetler ile Mailing sistemi süreli güncellenen e-bülten tasarım şablonları ve temalarına sahip olunmasını sağlar. Mailing hizmetleri ile bülten üyeliği artırılır. Hedef kitleye daha hızlı ulaşılır. Düzenli ölçümleme işlemleri de barındıran mailing hizmeti ile sisteme kayıtlı müşteri potansiyelinin istek ve arzularına uygun hizmet belirlenmektedir. Müşteri memnuniyetini hedefleyen markaların e-bülten üyelerini iyi analiz edilmesini sağlamaktadır. Mailing hizmetleri fiyat bilgisi almak ve e-bülten tasarım hizmetleri hakkında detaylı bilgi almak için iletişime geçiniz.



E-Bülten Tasarımı İşlerimiz



Yazar

dogu

Doğukan Gümüşsoy

Dinamiksoft Kurucu Ortağı & Dijital Pazarlama Uzmanı

Lisans eğitimini bilgisayar mühendisliği bölümünde tamamladıktan sonra Dinamiksoft 'da kurucu ortak ve dijital pazarlama uzmanı olarak çalışmaktadır.



Paylaş

Sayfamızı faydalı bulduysanız sosyal medya adreslerinizde paylaşarak daha fazla kişinin doğru içeriğe ulaşmasını sağlayabilirsiniz.



Yorumlar (0)



Yorum Yapın