Online E-Katalog Tasarmınızı Hemen Yaptırın, Rakiplerinizi Kıskandırın!
katalog
Anasayfa / Dijital Tasarım / Post-Banner Tasarımı

Post-Banner Tasarımı

Banner; en basit ifade edilen şekliyle internet reklamlarıdır. Post ise gönderi demektir. Görseller ve yazılardır. Banner/post tasarımı reklam ve tanıtım düşüncesi ile oluşturulan, internet sitelerinin içine yerleştirilen gönderilerdir. Reklam içerikli gönderiler denebilir. Banner/post tasarımları dijital satış alanları için oldukça önemlidir. Popüler alışveriş anlayışı banner/post tasarımı ticari açıdan önem kazanmıştır.

Post tasarımları sosyal medya için oldukça önemlidir. Sosyal medya uygulamaları çok fazla aktif kullanıcıya sahiptir. Bu da hızlı erişim ve yayılımı sağlar. Banner/post tasarımları ile ürün mal ve hizmetler çok hızlı şekilde tanıtılabilmektedir.  Reklam maliyetlerini yok denecek kadar azaltan banner/post tasarımları, tasarım uzmanları tarafından hassas çalışmalar ile titizlikle tasarlanmalıdır.

Post/Banner Tasarımı Nasıl Yapılır?

Post/banner tasarımları nasıl yapılır? Hangi programlar kullanılmalıdır? Gibi sorular internet reklamcılığı ihtiyaçları olan herkesin araştırdığı sorulardır. Post/banner tasarımları, dijital medya ajansı uzman çalışanları tarafından yapılmalıdır. Banner reklam içerikli görseller kullanıcılar için çoğu zaman rahatsızlık verici olmaktadır. Bunun nedeni de amatör şekilde hazırlanmış olmaları, boyutlarının, içeriklerinin doğru olamaması, ilgi çekici olmamasıdır. Bu olumsuzluklar ile hazırlanan post/banner tasarımı hedeflenen faydayı sağlamaz. Kullanılacak programlar, teknik bilgi ve beceri gerektirir. Tasarım uzmanlığı gerektirir. Etkileyici, tıklanan, dönüş alınan Post/banner tasarımları için yazılım, tasarım yeterliliği şarttır. Post/banner tasarımı yapılırken dikkat edilmesi gereken, tıklanmayı sağlayacak önemli hususlar bulunur. Bu hususlar doğrultusunda tasarımlar yapılmalıdır.

Post/Banner Tasarımı İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler

Post/banner tasarımlarının dikkat çekmesi, kazanç getirmesi, tıklanması, incelenmesi için tasarım:

  • ⇒ Kullanıcıyı, web sitesi ziyaretçilerini rahatsız edici şekilde tasarlanmamalıdır.
  • ⇒ Site hızını etkilememelidir.
  • ⇒ Dikkat çekici olmalıdır. Dikkat çekici özelliği ile sayfada öne çıkabilmelidir.
  • ⇒ Sayfa ve site tasarımı ile uyumlu olmalıdır.
  • ⇒ Özgün, benzersiz, çağrışımsız olmalıdır. Orijinal fikirler ile hazırlamış olmalıdır.
  • ⇒ Merak uyandırıcı olmalıdır.
  • ⇒ Anlaşılır, açık ve kolay okunabilir olmalıdır.
  • ⇒ En güncel uygulamalarla uyumlu olmalıdır.
  • ⇒ Mobil cihazlarla uyumlu olmalıdır.
  • ⇒ Dinamikleştirilmiş olmalıdır.
  • ⇒ Sade görünümü ile göz yormamalı ama göze hitap edebilmelidir.
  • ⇒ Boyut ve alan ilişkisine dikkat edilmelidir.

Post/Banner Tasarım Boyutları

Post/banner tasarım yapılırken boyutlara dikkat edilmelidir. Gönderilerin hazırlanma amacı ve paylaşılacağı alan özelleri dikkate alınmalıdır. Post/banner tasarımları web sitelerde kullanıldıkları için dijital platformlara göre boyutlandırılırlar. Boyut ölçüleri pixel değerler ile ölçülerek ayarlanır. Post/banner boyutları web sitelerin özelliklerine göre değişmek ile birlikte standart ölçüler de mevcuttur. En sık kullanılan banner ölçüleri:

  • ⇒ 300 x 600 pixel: Yarım sayfalık banner ilanlarında kullanılan banner tasarım boyut ölçüsüdür. Bu ölçü kullanılırsa istenilen çözünürlükte olur.
  • ⇒ 300×250 pixel: Satır içi, dikdörtgen banner tasarımlarımda kullanılan ölçüdür.
  • ⇒ 728×90 pixel: Leaderboard banner ölçüsüdür.
  • ⇒ 160×600 pixel: Dikey, geniş banner ölçüsüdür.
  • ⇒ 970×250 pixel: Billboard banner ölçüsüdür.

Post/Banner Tasarımı Reklam Türleri

Web siteleri için birçok farklı boyut ve şekilde hazırlanan banner dijital reklamcılık, internet reklamcılığı için farklı türlerde kullanılmaktadır. Bu farklı türlerin en çok kullanılanları: Tıklanan banner, flash banner ve HTML5 banner olmaktadır.

  • ⇒ Tıklanan Banner: Banner tasarımı linke tıklanması hedefi ile tasarlanmaktadır. Reklam linkine tıklanması oldukça önemlidir. Tıklanmayı sağlayabilmek için tasarıma çok dikkat edilmelidir. Sade tasarımda tasarlanması gereken Tıklanan Banner, okunaklı yazılardan ve uygun renklerden oluşmalıdır.
  • ⇒ Flash Banner: Kod yazılabilen banner türüdür.
  • ⇒ HTML5 Banner: son dönemde en sık kullanılan türlerdendir. Gelişen teknolojiye uygun türdür. 3D tasarımlar ile etkileyici ve dikkat çekici banner içerikleri oluşturulabilen banner türüdür.

Post/Banner Tasarımı Avantajları

Temel işlevi dijital reklam, internet reklamı yapabilmek, tanıtımı sağlamak olan bannerlerin markalara, firmalara sağladığı faydalar:

  • ⇒ Ziyaretçi trafiğinin artmasını sağlar.
  • ⇒ Ürün satışlarının artmasını sağlar. Kar oranını arttırır.
  • ⇒ Reklam, pazarlama giderlerinin yok olmasını sağlar. Masrafları en aza indirir.
  • ⇒ Marka, ürün, mal ve hizmetlerin tanınırlığını artırır.
  • ⇒ Farklı web siteleri ile iş birliği yapabilme imkanı sunar.
  • ⇒ Satış, pazarlama ağının genişlemesini sağlar.
  • ⇒ Teknolojik ve güncel tasarımlar ile gündemin takibi sağlanır. Marka kalıcılığının oluşmasını sağlar.
  • ⇒ Mevcut ve potansiyel müşteri kitlesine hızlı ve kolay erişimi sağlar.
  • ⇒ Kampanyaları, kurum gelişim ve değişimini, yeni ürün mal ve hizmetleri hedef kitleye hızlı ve ekonomik bir şekilde duyurmayı sağlar.



Post-Banner Tasarımı İşlerimiz



Yazar

dogu

Doğukan Gümüşsoy

Dinamiksoft Kurucu Ortağı & Dijital Pazarlama Uzmanı

Lisans eğitimini bilgisayar mühendisliği bölümünde tamamladıktan sonra Dinamiksoft 'da kurucu ortak ve dijital pazarlama uzmanı olarak çalışmaktadır.



Paylaş

Sayfamızı faydalı bulduysanız sosyal medya adreslerinizde paylaşarak daha fazla kişinin doğru içeriğe ulaşmasını sağlayabilirsiniz.



Yorumlar (0)



Yorum Yapın