Banner; en basit ifade edilen şekliyle internet reklamlarıdır. Post ise gönderi demektir. Görseller ve yazılardır. Banner/post tasarımı reklam ve tanıtım düşüncesi ile oluşturulan, internet sitelerinin içine yerleştirilen gönderilerdir. Reklam içerikli gönderiler denebilir. Banner/post tasarımları dijital satış alanları için oldukça önemlidir. Popüler alışveriş anlayışı banner/post tasarımı ticari açıdan önem kazanmıştır.
Post tasarımları sosyal medya için oldukça önemlidir. Sosyal medya uygulamaları çok fazla aktif kullanıcıya sahiptir. Bu da hızlı erişim ve yayılımı sağlar. Banner/post tasarımları ile ürün mal ve hizmetler çok hızlı şekilde tanıtılabilmektedir. Reklam maliyetlerini yok denecek kadar azaltan banner/post tasarımları, tasarım uzmanları tarafından hassas çalışmalar ile titizlikle tasarlanmalıdır.
Post/banner tasarımları nasıl yapılır? Hangi programlar kullanılmalıdır? Gibi sorular internet reklamcılığı ihtiyaçları olan herkesin araştırdığı sorulardır. Post/banner tasarımları, dijital medya ajansı uzman çalışanları tarafından yapılmalıdır. Banner reklam içerikli görseller kullanıcılar için çoğu zaman rahatsızlık verici olmaktadır. Bunun nedeni de amatör şekilde hazırlanmış olmaları, boyutlarının, içeriklerinin doğru olamaması, ilgi çekici olmamasıdır. Bu olumsuzluklar ile hazırlanan post/banner tasarımı hedeflenen faydayı sağlamaz. Kullanılacak programlar, teknik bilgi ve beceri gerektirir. Tasarım uzmanlığı gerektirir. Etkileyici, tıklanan, dönüş alınan Post/banner tasarımları için yazılım, tasarım yeterliliği şarttır. Post/banner tasarımı yapılırken dikkat edilmesi gereken, tıklanmayı sağlayacak önemli hususlar bulunur. Bu hususlar doğrultusunda tasarımlar yapılmalıdır.
Post/banner tasarımlarının dikkat çekmesi, kazanç getirmesi, tıklanması, incelenmesi için tasarım:
Post/banner tasarım yapılırken boyutlara dikkat edilmelidir. Gönderilerin hazırlanma amacı ve paylaşılacağı alan özelleri dikkate alınmalıdır. Post/banner tasarımları web sitelerde kullanıldıkları için dijital platformlara göre boyutlandırılırlar. Boyut ölçüleri pixel değerler ile ölçülerek ayarlanır. Post/banner boyutları web sitelerin özelliklerine göre değişmek ile birlikte standart ölçüler de mevcuttur. En sık kullanılan banner ölçüleri:
Web siteleri için birçok farklı boyut ve şekilde hazırlanan banner dijital reklamcılık, internet reklamcılığı için farklı türlerde kullanılmaktadır. Bu farklı türlerin en çok kullanılanları: Tıklanan banner, flash banner ve HTML5 banner olmaktadır.
Temel işlevi dijital reklam, internet reklamı yapabilmek, tanıtımı sağlamak olan bannerlerin markalara, firmalara sağladığı faydalar:
Dinamiksoft Kurucu Ortağı & Dijital Pazarlama Uzmanı
Lisans eğitimini bilgisayar mühendisliği bölümünde tamamladıktan sonra Dinamiksoft 'da kurucu ortak ve dijital pazarlama uzmanı olarak çalışmaktadır.