Milyonlarca insan arasında bizi farklı kılan, özel kılan, tek kılan şeyler; özelliklerimiz, görünüşümüz, tavırlarımız, yaptıklarımız ve ismimizdir. İşte kurumsal kimlik de tam olarak ticari hayatta işletmelerin, markaların, firmaların tek ve özel olmasını sağlayarak; çalışmalarını, misyonunu, vizyonunu, prensiplerini temsil etme biçimidir. Bu temsil etme sürecinde yapılan planlamalar, tasarımlar, analizler de kurumsal kimlik tasarımı adını alır. Kurumsal kimlik tasarımı, markalaşmak için, e-ticaret sisteminde rekabetin olumsuz durumlarından etkilenmemek için gereklidir. Kurumsal kimlik, ne kadar farklıysa, dikkat çekiciyse o oranda başarı ve tanınma getirir. Mevcut müşteri kitlesinde kayıpların olmamasını sağlarken hedef müşteri kitlesine ulaşılmayı sağlayan kurumsal tasarım süreci doğru biçimde tasarlanmalıdır.
Kurumsal kimlik tasarımı nasıl yapılır?
Kurumsal kimlik tasarımı süreci oldukça titiz bir çalışma ile yürütülmelidir. Ticaret sektörü oldukça geniş bir kavramdır. Rekabetin en üst düzeyde olduğu bu sektörde var olabilmek, varlığın kalıcılığını sağlayabilmek oldukça önemlidir. Bunun için de prestijli bir iş hayatına ihtiyaç duyulur. Kurumsal kimlik tasarımı bu prestiji getirir. Peki nasıl yapılır kurumsal kimlik tasarımı? Tasarımın ilk basamağında tanıma ve analiz yer alır. Marka özellikleri, çalışma planları, müşteri ilişkileri, ürün, mal ve hizmetlerin özellikleri, hedef ve mevcut kitle özellikleri analiz edilir. İkinci basamak tasarlama basamağıdır. Kurumsal kimlik tasarımı içerisinde yer alan tüm ögeler tasarlanır. Son basamak da raporlama basamağıdır.
Kurumsal Kimlik Tasarımı İçeriği
Kurumsal kimlik, markaların, firmaların işletmelerin ticari alanda tanınırlığını sağlayan her türlü unsuru barından bir kavramdır. Kurumsal kimlik tasarımı içeriği dijital pazarlamada ihtiyaç duyulan her şeyden oluşur. Kurumsal kimlik tasarımı kapsadığı şeyler:
Kurumsal Kimlik Tasarımında Dikkat Edilmesi Gerekenler
Kurumsal kimlik tasarımında dikkat edilmesi gerekenler maddeler halinde sayılacak olursa ilk sırada tasarımların özgün olması gelmelidir. Tasarımlar mutlaka markaya özel olmalıdır. Rakipleri çağrıştıracak, anımsatacak unsurlar bulundurmamalıdır. Marka ismi ve logo hatırda kalıcı olmalıdır. Rakipleri anımsatmamalı, çağrışım yapmamalıdır.
Web site tasarımları profesyonelce yapılmalı, her kesimden ve her yaştan kullanıcıya hitap edebilmelidir. Sosyal medya gönderileri güncel olmalı, gönderi boyutları tasarımları paylaşılacağı alana uygun olmalıdır. E-ticaret sitesi için gerekli tasarımlar sık sık güncellenmelidir. Mailing hizmetleri uygun içerikler ile verilmelidir. Kurumsal kimlik tasarımları kapsamında olan tasarımların hepsi açık, anlaşılır, sade ve etkileyici olmalıdır. Kolay erişebilir ve hızlı olmalıdır.
Kurumsal Kimlik Tasarımı Avantajları
Kurumsal kimlik tasarımı avantajları modern ticaret anlayışı içerisinde geniş yer tutar. Bunlardan bazıları:
Kurumsal Kimlik Tasarımı Fiyatları
Kurumsal kimlik tasarımı fiyatları marka istek ve ihtiyaçlara göre belirlenmektedir. Tasarım hizmetleri markalara özel yapılan hizmetlerdir. Bu hizmetlerin yer aldığı paketler incelenmeli, ihtiyaca ve bütçeye en uygun paket seçilmelidir. Kurumsal kimlik tasarımı fiyatları hizmet içeriğine, hizmet süresine göre değişiklikler gösterebilmektedir. Ancak büyük bir maddi gider değildir. Getirisi düşünüldüğünde kazanç getiren unsurlardandır.
Kurumsal kimlik müşteri artışını sağlar. Böylece de daha fazla kazanç elde edilmesine katkıda bulunur. Kurumsal kimlik tasarımı fiyat teklifi için öncelikle marka analizi yapılmalı, ihtiyaçlar belirlenmelidir. Ücretsiz marka analizi yaptırmak, ihtiyacınıza uygun teklifleri belirlemek, en uygun fiyata en kaliteli tasarım hizmetleri almak için iletişime geçiniz.
Dinamiksoft Kurucu Ortağı & Dijital Pazarlama Uzmanı
Lisans eğitimini bilgisayar mühendisliği bölümünde tamamladıktan sonra Dinamiksoft 'da kurucu ortak ve dijital pazarlama uzmanı olarak çalışmaktadır.